Monday, November 26, 2012

kAMi RinDu lAGi

Bismillahirrahmanirrahim.



Seperti yg pernah aku nyatakan, keindahan bersama keluarga itu lain.
Dan keindahan bersama sahabat itu lain.
Indahnya bersahabat kerana Allah.
Dan indahnya bersama2 menempuhi jalan dakwah bersama sahabat.
#Antara sumber kekuatan :)

Bahagianya bersama kamu!

Cuti2 ni aku banyak menyelusuri hidup aku yg rupanya banyak indahnya.
Aku tarik balik kata2 aku "Hidup aku membosankan"
Masha Allah, sungguh x bersyukurnya aku.
Memang btol ayat Allah, hanya hambaNya yg berfikir sahaja yg akan bersyukur.
#Tumbuk batang hidung.

Bersama sahabat. Bergurau senda. Makan sama2. Jalan2. Solat berjemaah. Seronoknya!
Dan Berjuang bersama. Bestnya!

Aku tau dan sedar semua ini akan berakhir. Kerana setiap pertemuan pasti ada perpisahan. Tapi aku yakin yg kami akn bertemu kembali selagi kami masih di atas jalan yg sama. Kerana itu janji Allah!

Kami bertemu dan berpisah. Berkali2. Walau hati sedih, tapi masih yakin yg kami akan bertemu lagi!
Kerana kami menenpuhi jalan yg sama utk menuju syurga. In shaa Allah~

Bersama,
Zubaidah binti Marzuki.
Siti Nur'Ain binti Rosli.
Nur Solihah binti Muzahar.
Afif Amirah binti Abu Fitri.
Mawaddah binti Mohd Lokman.

Ana sayang ntunna lillahi ta'ala.
Maafkan aku kerana bibir x mengucapkan.
Walau aku tau bahawa Rasulullah menyarankan "Jika kamu menyintai sahabatmu, maka ucapkanlah kepadanya."
Ahh, sungguh aku ego. Dan malu~

Dari Sekolah Menengah Islam Al-Amin Kemaman.
Itulah titik pertemuan kita.
Berkumpul berbincang.
Walau aku pada waktu itu baru mendapat kesedaran dan tidak matang dalam jalan ini.
Bimbingan dan dorongan xputus2 ntunna beri.
Terima kasih.

Maafkan aku andai haq sahabat kepada ntunna xtertunai.
Maafkan aku andai ada hati yg terluka ketika bersama.
Maafkan aku andai xmampu menjadi yg terbaik.

Sahabat itu adalah anugerah dari Allah.
Cinta yg terembes dari dalam hati ke dalam hati sahabat juga anugerah dari Allah.
Alhamdulillah.
Kau temukan aku dengan sahabat yg membimbingku ke jalanMu ya Allah!

Aku xingin berhenti di sini.
Tarik dan pimpinlah tanganku selalu.
Aku bisa jatuh dan hilang andai tanganku ku letak sahaja dalam kocek.
Walau konon aku kuat waktu ntunna xada di sisi, ketahuilah bahawa jiwa ini meronta.
Dengan sarat jahiliyyah yg perlu aku tepis.
Aku cuma perlu ingat,
"Sahabat aku yg lain boleh atasi, aku juga boleh!"
Mujahadah itu sungguh pahit utk syurga yg indah itu.

Bila dah berjauhan, rasa rindu itu ada.
Jangan risau, kerna ntunna slalu wujud dalam doa.
Slalu wujud.

Tawa riang kita, maaf andai aku menyimpangkan hati.
Senda gurau kita, maaf andai sangat lagha.
Ehehe~
Dan jadi begitu kerna bersama ntunna aku rasa aku jadi kanak2 smula.

Taujih, qadhaya,brainstorm dan tiupan semangat itu paling aku rindu.
Sungguh sangat rindu.

Dan tahun depan aku perlu menjadi lagi tabah.
Dan Matang!

Doakan aku~

No comments:

Post a Comment