Monday, January 12, 2015

Inikah Rasanya Jatuh Cinta?

Bismillahirrahmanirrahim,,

Tajuk tu bukan sebagai penarik untuk membaca
Tajuk tu memberi seribu makna dalam diri ini

Walau cuma hanya dalam mimpi yg singkat
Seakan akan Allah sedang menunjukkan sesuatu pada aku
Beginilah kamu bila kamu jatuh cinta

Takutnya
Sangat takut
Kerna ianya bukan seperti yg aku bayangkan
Bukan seperti yg aku mahukan
Bukan yg diredhai pastinya
Kerna berpaksikan kedustaan yg sementara
Kerna tidak didasari dengan kemuliaan
Kerna disulami dosa
Kerna menarik dan menolak antara janji Allah dan keinginan diri

Bila jatuh cinta jadi lupa diri
Lupa Allah
Lupa dosa pahala
Lupa batas
Lupa masa
Lupa malu
Astaghfirullah~ T.T

Bukan itu yg aku belajar
Bukan itu yg aku tahu seharusnya berlaku
Bukan itu,,bukan itu,,
Nanges T.T

Rasa hina sangat lepas tu
Rasa jijik sangat lepas tu
Baru muncul rasa malu
Baru muncul rasa ahh itu dosa itu takboleh
Tapi da terlambat

Aku...tak pernah alaminya dalam dunia sebenar
Tapi aku harap ianya tak berlaku
Sesungguhnya neraka Allah itu benar
Panasnya itu benar
Siksanya itu benar
Aku tak berani hadapi semua itu

Semoga aku dijauhkan
Semoga kalian yg membaca juga dijauhkan
Aamiin


Sesungguhnya Allah itu Maha Pengasih
Inni kuntum minal zholimiinn~

Janji Dia pasti Dia akan tunaikan
Janganlah risau :)

Huu..nanges lagi T.T


No comments:

Post a Comment