Sunday, January 11, 2015

Bila Rindu Memanggil

Bismillahirrahmanirrahim

Kebelakangan ini banyak mimpi tentang sahabat2 lama
Kata orang, bila kita mimpi certain orang tu, maknanya orang tu tengah rindu kita
Betul atau tidak itu aku tak pasti
Tapi yg pasti ialah Allah nak aku teringat kat orang tu
Dan kata "Huuu...rindunya dengan dia T.T"
Terus masuk dalam doa

Mimpi klakar pulak
Mimpi naik beskal sesama dalam kelajuan yg sangat mustahil
Dengan kuasa kinetik apa sume
Naik skuter dari KL ke Kemaman
Memang mustahil semuanya
Tapi Allah hantar mimpi tu untuk juga aku ketawa
Haha...memang betul2 klakar

Bukak hardisk..macam2 ada
Mula untuk membersih sebenarnya
Bukak file2 lama, nampak video yg sangat banyak
Dulu zaman kegemilangan aku mengatur langkah dalam jalan tarbiyyah
Sungguh aku rindu perasaan semangat macam dulu tu
Mana pergi ya?

Video nasyid beserta gaya, mana pergi semua senyuman aku dulu waktu ikut video tu?

File bahanbahan tarbiyyah tak berani nak usik
Sebab sebak..
Mana pergi Lyana yg brikrar kata DNT ni jalan hidup dia?
Mana pergi janji nak teruskan semangat dalam jalan ni?
Mana pergi semua tu?
Rindu,,,sangat rindu,,,

Aku lihat akhawatakhawat lain semakin maju
Semakin melaju
Jalan ni tak tunggu orang
Kena pantas
Sebab dunia dah tak lama
Kalau aku duduk menunggu termenung mengelamun
Segalanya masih berjalan
Aku yg ketinggalan
Aku yg rugi

Aku lihat akhawatakhawat lain penuh semngat berkorban
Aku masih berkirakira
Masih kedekut dengan nikmat sementara yg Allah bagi
Rasa semuanya tak selamat
Rasa semuanya tiada jaminan
Kenapa sekarang rasa nak mengundur?

Tak lain tak bukan bila menipu adalah menipu diri sendiri
Aku masih rindu,,tersangat rindu,,rindu berat bertan tan

Aku cuba memetik semangat yg lain tanpa rasa segan malu
Aku tanam dalam diri aku, aku kena berubah
Masa masih berjalan, aku lambat aku ketinggalan aku rugi
Tapi semangat itu sekejap cuma
Bila aku sedar aku menangis
Dan aku rasa teramat sangat ruginya diri aku

Aku cuba pujuk diri aku
Tapi aku tak bisa lari dari dunia
Dunia yg menghimpit
Mengemis lebih masa dari aku
Aku memberi lebih padanya
Sehinggakan dunia jadi kaya raya
Akhirat aku miskin papa kedana tak berharta
Dan tak berjiwa

Aku tahu ampunan Allah seluas lautan langit
Aku rasa malu saat sujud
Tapi aku tahu hanya pada Allah tempat aku bersadar pada akhirnya

Silap diri ini yg cuba menjauh
Silap diri ini yg cuba menyepi
Silap diri ini yg cuba membenci

Tapi di sudut lain, Allah masih sayang aku
Sentiasa memanggilmangil aku kembali
Kerna Dia teralu sayangkan hambaNya

Inni kuntum minal zholimin T.T
*panah bertubitubi sampai bengkok badan

Iya Lyana, apa tindakan kamu seterusnya?
T.T


No comments:

Post a Comment