Monday, November 28, 2016

Negaraku

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum,,

Emosi sikit
Pasca BERSIH ni
Pasca Pilihan Raya Amerika
Pasca penaikan harga barang
Haihh

Wonder what left for
What there to be fed on
What else can be taken from

Baru ni Mukhayyam,
Nadwah Dakwatuna
Ada tentang Patriotisme, Nasionalisme
Memang jujur aku blur benda macam ni
Sebab aku takjatuh cinta lagi dengan Malaysia waktu ni

Sebab aku masih mencari sebab kenapa aku perlu cinta Malaysia
Hassan AlBanna punya sebab untuk dia cinta dengan Mesir
Rudy Habibie juga
Sanggup melepaskan cinta demi negara tercinta
"Aku tahu cintamu pada negara Indonesiamu melebihi cintamu padaku".
Aku tertarik dengan kata ini
Taktahu
Yang menarik aku
Apa kekuatan yang dia punya

Aku bertanya pada kawan apa yang boleh buat aku jatuh cinta dengan Malaysia?
Tolong aku cari punca

Kata mereka
It's sentiment
Sebab tanah tumpah darah
Apa perasaan kalau orang kutuk Malaysia? Marah kan? Itu lah kot
Lyly, you just love

So, it it unconditional?
Yeah, it's unconditional

So I don't have to have reason?
Yeah, and that is true love.

Oh.
Em.

Perasaan ni bukan benda yang boleh diterjemah dalam perkataan atau formula atau satu sistem
Ia datang sebab ia ada di situ
Perasaan yang terbit sebab kesedaran
We just fall
That's it

Orang kayu macam aku ni haha
Tak habis habis jadikan alasan haha
Haha haha
Kayu
Alasan
Escapism
Kan?

P/S:
And I was so touched
When she told me that she did came to my room to send me her hand made cupcake
Unconditional love too?
Mihmihmih
May Allah bless :) <3

No comments:

Post a Comment