Tuesday, May 7, 2013

Recently

Bismillahirrahmanirrahim...

Allah anugerahkan aku udara untuk bernafas lagi
Setiap helaan nafas itu adalah rezeki yg sering kali aku abaikan
Andaikata rezeki ini ditarik...apa kata aku dihadapan Tuhan nanti?
Shame...

Basuhbasuh dari kakakkakak.
Amboihh....tertembaktertampar berkalikali
Tak matimati haishh
Allah nak kami sambung perjuangan ini
Selagi hela nafas ada, inshaAllah

Musimmusim nak exam nih, mujahadah kena kuat sket laa
Aku ni banyak alasan
Memang menepati ayat Allah surah alKahfi:54 aku nih
Baik Lyana!
Mujahadah.
Bukan exam sahaja matlamat kau study week nih

Meeting. Qodhoya. Daurah (nak pegy...sob sob). Usrah.

Tapi melihatkan pencapaian mid sem and carry mark..
Aishh...jauh lgi perjalanan kau ni Lyana.
Acano nih??

Yg aku kena yakin, ya! Kau tolong agama Allah, Allah akan tolong kau.
Yg usaha pasti akan dapat ganjaran setimpal.
Nothing is impossible kalau Allah kata "Kun Fayakuun"

Tapi still hati goyah
Haishh...
Aku tak nak dakwah terfitnah sebab aku!
Lyana! Plan!

InshaAllah balik kemaman 14 jun.
Skarang 8 Mei.
Amboii....sebulan tu..
Rindu tak payah crite.
Adehh....

Mama, Papa, korang faham an kenapa Lyana balik lambat?
Kenapa Lyana kena berulang alik?
Kenapa Lyana selalu keluar?
Kenapa Lyana kata selalu sibuk?
Sob sob....rindu korang.
Kapan kita nak ada masa bersama yep?

Nanti masuk Kuantan...
Dekat ye kita dekat..
Tapi...

Takpe. Papa kata dulu waktu belajar mana ada balik.
Mana ada parents datang jenguk.
Kamu  ni manja sangat laa.
Adehh.
Sengih kerang busuk.

Manja?
I take it as complement. Ehh?

Harusla kan...sebab aku kan anak perempuan bongsu. Ehh?

Konklusi....aku yg bersalah dan berdosa tak pandai cari masa dengan keluarga.
Sob sob. Im sorry.

Kalau result Lyana sem ni tak memberangsangkan, seriously im sorry. >.<

Pencapaian dakwah sem ni pon hampeh.
Kalau ada test nih, serious memalukan result tu.
Sungguhpun akhawat laen kata "nti tu qawiyy da Lyana...tak payah rendah diri sangat laa"
Aishh... hazihi fitnah. >.<
Qawiyy? Jauh panggang dari api...
Akhawat,
Ana tak seQawiyy yg ntunna katakan...palsu semuanya.
Bukan nak humble bagai, tapi ini realitinya~
Maafkan ana akhawat.

Kita sama2 pose ekk...
Sweet sgat msg nih.
Rasa nak peluk2 sender msg nih..
Haaa.....rindu lagi...

Cuti bulan 6 ni jumpe ehh..
Haaa.....rindu lagi.
Hye awak! Lama tak jumpa!

Sem last ni da nak abes.
Lyana, what have you left behind?
Where's your printed version punya adek?
Erkk...krikkrik..
Huuuu >.<
Sungguh banyak jiwa yg telah aku zalimi dan abaikan haknya.

PRU13.
Ok. Tak nak cakap banyak pasal ni.. cukupla sekadar gambar ni menjelaskan...


Wahai Malaysia!
Ya, aku sayang kamu.
Aku diajar untuk menyayangi kamu.
Dan kerana sayangkan kamu, aku akan terus berjuang utk keamanan dan kemaslahatan kamu.
Aku tidak diajar unutk membenci kamu.
Aku juga tidak diajar untuk meninggalkan kamu.
Oleh kerana itu, aku tidak akan lelah berjuang membebaskan kamu dari kegelapan
Kerana aku yakin, kamu masih ada sinarnya
Dan keran aku juga orang yg belajar sejarah

My budakbudak dalam bilik
korang sangat sweeet
Terima kasih sebab layan kegilaaaaaaan saya
Korang hadekhadek yang sangat menghiburakan
Seriously i meant it!

Dear IS,
Sorry for not doing my job full-heartedly
Sometime i hate to know that i am ur SU
Sometime i hate to attend meeting bcoz after that i have to make minutes..derr
Sometime i feel wanna stop this right now!
But then i realise that, da'wa need u.
And to make sure the continuity of da'wa itself
Yeah then i fall in love again
Sorry for had betrayed u once..errkk..twice...erkk...^_^ just forgive me! >.<

Okayy then...
Bye for now

No comments:

Post a Comment