Wednesday, February 10, 2016

Achievement Unlocked!!!

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum doniaaaaa,,,,



Haha ni sesi berlagak sket
Ehh bukan,,,
Sesi untuk memberi penghargaan pada diri atas pencapaian yang tidak disangka sangka hoho

Back then I told myself that I want to do something new this new year
And yeahh,,I did hoho
And millions tons of happiness hugging me later on haha

Overly exciteddddd hoho

Well, this happened also because there were nooo other ways!!

Cuti Raya Cina baru nih, tak plan nak balik pon sebenarnya,,tapi sebab adek nak balik, maka aku pon balik...
Too sad cuti tu, No Mama, No Papa & No Kakak
Only my youngest brother

And mama mesej suruh buat kuih koci 180 biji
I was like whuttt??? This is supposed to be my holiday!!
I was soo mad I must say but later on I just keep doing the thing la hmmm sape lagi Mama nak harapkan
Berbekalkan kecekalan diri itu, aku pon start la buat kuih koci tu...boleh kata semua benda aku buat including buat doh! Haha!!! Buat doh!!
Histeric laugh hohoho

Previously yang buat doh cuma Mama or Kakak je...dan disebabkan bertangguh kerja hmmm jadila aku kena buat...(maaf makcik kalau kuih saya buat tak sodap huuu)
That night (baca: 1am) I texted both of them on how to make dough,,,,and opkos dorang tak reply sebab da tido haha
Then aku hantam saja buat sampai ala ala macam yang kakak bese buat...
And jadilah haha (at least for me,,teehee)

Gambar hanya hiasan. Credited.

Menarik btul pengalaman hoho,,,,tapi part potong buah labu tu adek buat, aku kerat separuh je sebab tangan sakit,,,I tak larattt~~ haha

And that final day before balik UIA smula, baru teringat kunci bilik tertinggal dalam kete Kakak.
And kreta dia ada kat rumah makcik....
Makanya,,aku kena pegi ambik kalau tak,,,terkurung kat luar bilikla nampaknya hmmm
Maka, aku ajak adek teman pegi amek
Adek pandang semacam je and cakap "Bawak Ford"
Goshhh!!!!!
Gila betulll,,pernah je terlintas nak bawak tapi tapi...takuttt!!!

Tapi lastly aku bawak jugakk hahaha



Also credited.

Inilah gambaq Ranger terbabit,,,gila siottt haa kau,,, (rude words are prohibited Lyana!)
Perasaan bawak?
Sama je rupanya macam kete biasa
Tapi jadi seram sebab enjin bunyi kuat.
Ya! Itu sahaja!!
And kerusi boleh lifted up tau so buat yg kecik2 comel seperti aku (ehem) takde masalah untuk bawak kayh

Tapi memula bawak tu slowww je sampai van kat blakang hon haha pedulik hapa aku I da tampal P kayhh
And pegi beli tiket and pegi beli lauk untuk masak makan malam,,,
Da selamat sampai ghumah baru bitau Mama bawak Ranger haha
Lepas tu mama suh sorok kunci sebab takut membayangkan anak2nya bawak Ranger hoho

Addition: I can buat U-turn dengan baik hoho,,,seronokkkk ^_^

Balik tu masak tomyam
Yayyy!!! Dari A sampai Z aku buat sorang..
Bese aku ready bahan Kakak yang masak
Ni semua aku buat
So, seronok kayhh hoho

Juga sekadar hiasan. Credited.

Yang lagi syok masak ni, esok tu balik UIA, aku bawak sket balik untuk makan tengahari,,,end up jadi lunch kongsi2 dengan rumate bertiga hoho
Ya Allah,,,dah la rasa ntah apa2,,,jaid lunch pulak tu hoho
Malu sangattt sebab tau tak sedap mana ehehe

Tapi tu lah,,,achievement unlocked!!!!
Alhamdulillah, tercapai beberapa azam tahun baru hihi




Nak share kata kata nih,,best kan? Deepppp~ hoho

And I'm looking forward for more new adventures yahhhhh!!!!

No comments:

Post a Comment