Friday, November 15, 2013

MembuakBuak

Bismillahirrahmanirrahim~

#Previous post, a lot of grammatical mistake. Huhu.
Da post baru sedar. Adehh~

Bila kita get involve dengan dua benda, kita kan tendency utk membandingkan.
Mungkin bukan anda, tapi jika saya, ya.

Maklumat yg disampaikan betul, tapi ada yg kurang tepat dan tidak menyeluruh kefahamannya.
Itu pernah aku dengar. Apabila ianya tidak diluasbentangkan maksudnya, aku mula penasaran.
Adehh...jiwa kau merontaronta ingin berkata sesuatu.
Tapi apa cara yg terbaik utk bisa difahami dan utk tidak menyakiti hati orang lain.

Berdebardebar saat tahu tapi takut nak menyampaikan.
Akhirnya mulut aku, aku bukak.
Bergetar hati, melaju degupan jantung.
Ye, aku dah cakap.
Rasa puas.
Alhamdulillah. Moga yg lain faham.

Aku takut aku ni jahat.
Get involve into two same thing but in different way.
Bukan aku mahu menjatuhkan.
Tapi mungkin aku bisa memperbaiki sedikit sebanyak.

Semua orang perlukan murobbi.
Bagaimana mahu menjadi murobbi apabila kita sendiri tiada murobbi?
Aku tertanyatanya.
Bagus mereka yg ada dalam jiwanya rasa ingin menyampaikan.
Tapi kamu tanpa murobbi?
Aku tertanyatanya.
Mungkinkah persoalan aku ini bisa terjawab?

--------------------------------------------------------------------

No comments:

Post a Comment